Homepage
 Weblog Ayfer Koç

zaterdag 14 januari 2012


Bezoek Zuiderspeeltuin Enschede



Afgelopen donderdag heb ik op uitnodiging van Willem Rosier, voorzitter van deze speeltuin, een bezoek gebracht aan de Zuiderspeeltuin in Enschede. Het was een lunch-ontmoeting met ouderen. Deze ouderen komen van heinde en ver voor de gezelligheid en het ontmoeten.
Ik ben onder de indruk van wat Willem Rosier en de andere vrijwilligers zoal doen voor de ouderen: samen lunchen, computerles, instuif, bingo, biljartclub, en nog veel meer. Het is een soort POWER-centrum voor ouderen. Alleen zij doen dat niet betaald. De vergelijking met POWER en het welzijnswerk van Alifa wordt snel gemaakt. Wat is het verschil tussen het werk van deze vrijwilligers en het werk van Alifa, vraag ik me dan af. Medio maart heeft wethouder Myra Koomen belooft om alle organisaties op een rijtje te zetten die allerlei wijkactiviteiten verrichten. Ik ben dan ook benieuwd wat daar uitkomt.

Het is een mooie speeltuin midden in het centrum. Ik heb beloofd om er vaker naar toe te gaan.


Gepost door Ayfer Koç.

1 Reacties

Op 15 januari 2012 om 05:04 zei Anonymous Anoniem:

dank voor de lovende woorden
Dat geeft de vrijwilligers nog meer stimulans om door te gaan.

Zien u graag nog een keer terug.
mvr gr,
Willem Rosier.

 

Reageer

Terug naar overzicht

Welkom op mijn weblog!

Ayfer Koç

Dit is het weblog van Ayfer Koç.

 

Laatste postings


Archief