Homepage
 Weblog Ayfer Koç

dinsdag 27 december 2011


Eerste kerstdag bij diner dak- en thuislozen




De gemeente Enschede organiseert elk jaar een diner voor dak- en thuislozen en verslaafden. Dit zijn voornamelijk cliënten van Humanitas, Tactus, en Leger des Heils.
Ik hielp samen met mijn dochter Sophie bij het serveren van het diner. Dit was voor mij voor het eerst. Ik vond het erg leuk om wat te kunnen doen voor deze mensen en ze ook te spreken. Zo heb ik een aantal mensen gesproken die al 20 jaar verslaafd zijn aan harddrugs maar toch gewoon werken en een gezin hebben. Zij zijn door allerlei omstandigheden in deze situatie gekomen. Als ze het over mochten doen waren ze nooit aan deze drugs begonnen. Ze hebben via Tactus toch een stabiel leven kunnen opbouwen.
Mijn dochter had allerlei speelgoed meegenomen voor de kinderen. Ze was teleurgesteld omdat er geen kinderen bij waren, maar er waren wel ouders die belangstelling hadden voor dit speelgoed. Ze heeft bestellingen opgenomen, drankjes gebracht, ontbijtpakketje voor tweede kerstdag uitgedeeld. Ze heeft erg genoten en wil eigenlijk ondanks dat ze nog maar 10 jaar is, graag vrijwilligerswerk gaan doen.
Ik heb genoten en was dankbaar om deze dag mee te beleven. Ik heb een aantal cliënten beloofd dat ik ze binnenkort ga bezoeken. En een heel mooi initiatief van de gemeente.


Gepost door Ayfer Koç.

0 Reacties

Reageer

Terug naar overzicht

Welkom op mijn weblog!

Ayfer Koç

Dit is het weblog van Ayfer Koç.

 

Laatste postings


Archief