Homepage
 Weblog Ayfer Koç

maandag 4 oktober 2010


Historisch en bijzonder CDA-congres


Ik ben ook naar het bijzondere CDA-congres geweest. Ik vond het een prachtige dag. Vanaf de bushalte bij de Rijnhal waren de enorm lange rijen goed zichtbaar. Ik ben wel vaker naar partijgcongressen geweest maar nog nooit zo veel mensen en beroering onder de CDA-leden gezien. Dit is ook nog nooit eerder in de geschiedenis gebeurt. Gelukkig hield ik het heel goed vol binnen; het was alleen af en toe erg warm door de mensenmassa. Zelf werd ik emotioneel toen ik bij de ingang stond. Wat een mensen en wat een verscheidenheid aan actiegroepen dat zich op allerlei manieren probeert aandacht te trekken om tegen samenwerking met PVV te stemmen. Hier voelde en proefde je het hart van de democratie. Je voelde de passie voor de partij.
Het was een unieke en historische dag zowel voor het CDA als het land. Nog nooit is eerder een congres van een politieke partij de bepalende factor geweest voor een kabinetsformatie. Nog nooit eerder kregen zowel de voor- als tegenstanders de ruimte om hun zegje te doen. En nog nooit eerder in de geschiedenis van de Nederlandse televisie keken zoveel mensen overdag naar een live politiek congres.

Zelf heb ik voor gestemd hoewel het geen volmondige JA is. Ik vind dit geen ideale formatie maar het land moet geregeerd worden en we kunnen niet blijven formeren. Er moeten toch ook partijen zijn die verantwoordelijkheid durven te nemen. Ik hoop echter wel dat het CDA en de VVD ten alle tijd zullen strijden tegen de polarisatie en het tegen elkaar uit zetten van verschillende groepen door de PVV.

Ik ben blij dat ik er naartoe ben geweest. Het is nu afwachten wat Kathleen Ferrier en Ad Koppejan gaan doen. Het blijft dus nog even spannend.


Gepost door Ayfer Koç.

0 Reacties

Reageer

Terug naar overzicht

Welkom op mijn weblog!

Ayfer Koç

Dit is het weblog van Ayfer Koç.

 

Laatste postings


Archief