Homepage
 Weblog Ayfer Koç

zaterdag 11 september 2010


Een week van uitersten


Het was een week van uitersten voor wat betreft het imago van Enschede. Vorige week hebben wij mogen genieten van de heerlijke hapjes van verschillende restaurants in Enschede. Al deze ondernemers hebben hun best gedaan om met hun culinaire hapjes zichzelf van hun beste kant te presenteren. Ik moet zeggen dat het goed gelukt is: zie het aantal bezoekers en de complimenten van televisiekok Joop Braakhekke onlangs in TC Tubantia: “Eigenlijk heeft iedereen gewonnen. Maastricht heeft de naam, maar in feite is Enschede de culinaire hoofdstad van Nederland.” Een mooier compliment kon Enschede niet krijgen. We mogen als Enschede dan ook trots zijn op dit culinaire festijn.

Maar Enschede kwam ook op een wat minder positieve manier in het nieuws. Enschede heeft namelijk het lelijkste gebouw van Nederland volgens een verkiezing van NRC Handelsblad: de Stadshaard. De warmtekrachtcentrale, die voorzien is van honderden Delftsblauwe tegels, staat aan de Deurningerstraat. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit gebouw wel een bijzonder gebouw vind, maar dat dit niet midden in deze wijk past.

Ik ben benieuwd naar de volgende prijs of nominatie voor Enschede.


Gepost door Ayfer Koç.

0 Reacties

Reageer

Terug naar overzicht

Welkom op mijn weblog!

Ayfer Koç

Dit is het weblog van Ayfer Koç.

 

Laatste postings


Archief