Homepage
 Weblog Ayfer Koç

donderdag 17 juni 2010


Goed burgerschap



Ik las deze week in TC Tubantia een mooi stuk over Pierre Ruijters. Hij is een mooi voorbeeld van een burger die goed burgerschap in de praktijk brengt. Hij zet zich vrijwillig actief in voor zijn omgeving door overal waar hij komt, zwerfvuil op te ruimen.

Hij vindt het dankbaar werk en kan genieten als hij de schone bermen ziet. Ik vind het klasse dat een burger zich verantwoordelijk voelt voor zijn omgeving en zuinig omgaat met zijn omgeving. Dit is ook waar wij als CDA voor staan: zorgvuldig en zuinig omgaan met onze omgeving (rentmeesterschap).

Ik heb spontaan contact gezocht met de heer Ruijters om hem te complimenteren voor zijn inzet en voor het goede voorbeeld die hij geeft.
De gemeente Enschede moet dit soort initiatieven stimuleren maar ook deze burgers in het zonnetje zetten, want goed voorbeeld doet goed volgen. De gemeente kan dit bijvoorbeeld doen door in het Huis-aan-Huis-blad elke week een burger uit te roepen als “de burger van de week” en hem of haar in het zonnetje zetten. En tegen meneer Ruijters zou ik zeggen:”Ga zo door, want we hebben nog meer mensen nodig zoals u in onze gemeente. En zeker in deze tijd!!”


Gepost door Ayfer Koç.

0 Reacties

Reageer

Terug naar overzicht

Welkom op mijn weblog!

Ayfer Koç

Dit is het weblog van Ayfer Koç.

 

Laatste postings


Archief