Homepage
 Weblog Ayfer Koç

donderdag 25 maart 2010


Een ambitieuze stad vraagt om een ambitieuze Raad


De Raad is gestart met een inwerkprogramma dat loopt tot juli. Je kan het een soort inburgeringcursus voor raadsleden noemen. Alle programma’s passeren de revue en alle stadsdelen worden bezocht. Daarnaast zijn bijeenkomsten gepland om de raadsleden de mogelijkheid te bieden zich te kunnen verdiepen op bepaalde onderwerpen. Uiteindelijk wordt het inwerkprogramma afgesloten met teambuildingsdagen.

Nu heb ik een aantal bijeenkomsten bezocht. Hoewel ik het een intensief programma vind, ben ik uiteindelijk wel blij dat het op deze manier is georganiseerd. Je krijgt namelijk in een sneltreinvaart zicht op wat de verschillende programma’s inhouden en wat de ambities zijn per programma. En mocht je meer willen weten dan kun je later de verdiepingsdagen bezoeken.

Op deze manier start elk nieuwe raadslid met dezelfde informatie. Daarnaast maak je ook kennis met andere raadsleden wat het teamgevoel ten goede komt. Wat ik echter in het programma mis is een soort persoonlijke ontwikkelingsbijeenkomst voor raadsleden waarbij geoefend wordt met debatten, met cases etc. Hiermee verhoog je de kwaliteit van de raadsleden en het besluitvormingsproces van de gemeente. Immers een ambitieuze stad vraagt om een ambitieuze raad die zich goed informeert en zich continu ontwikkelt. Op deze manier wordt de kwaliteit van de raadsleden niet alleen een zaak van de partij maar ook van de gemeente.


Gepost door Ayfer Koç.

2 Reacties

Op 26 maart 2010 om 08:51 zei Blogger arend:

Als ex campagneleider weet ik dat er bij het Steenkampinstituut opleidingen zijn, ook voor debet etc.
Dat had u toch kunnen weten, daar hoeft de gemeente toch niet voor te zorgen.
vr.gr. Arend

 

Op 27 maart 2010 om 03:20 zei Blogger Ayfer Koç:

Dag meneer Arend,

Dank voor uw reactie. Ik weet inderdaad dat dergelijke cursussen worden gegeven door het Steenkampinstituut. Daar wordt ook regelmatig gebruik van gemaakt door CDA-politici. Wat ik wil aangeven is dat een kwalitatief goede raad niet alleen van belang is voor de partij maar ook voor de gemeente; en daarmee kun je de verantwoordelijkheid voor de kwaliteit van raadsleden niet alleen bij de partij neerleggen.

Met vriendelijke groet,
Ayfer Koç

 

Reageer

Terug naar overzicht

Welkom op mijn weblog!

Ayfer Koç

Dit is het weblog van Ayfer Koç.

 

Laatste postings


Archief