Homepage
 Weblog Ayfer Koç

donderdag 3 juni 2010


Nieuw Noaberschap: Ervaren ondernemers coachen vrijwillig startende ondernemers


Onlangs las ik het lustrumboek van de Technologische Kring Twente, Startfighters. Eigenwijze portretten. Hierin staan allerlei portretten van ondernemers van spin-off bedrijven van de Hogeschool Enschede en Universiteit Twente. Het zijn portretten van ondernemers die met vallen en opstaan hun bedrijf tot succes hebben gemaakt. Het zijn inspirerende verhalen die startende ondernemers verder kunnen helpen.

Na het lezen van het boek dacht ik: misschien is het een idee om elke bestaande ondernemer te koppelen aan een startende ondernemer. De ervaren ondernemer die een schat aan ervaring heeft, kan de startende ondernemer in het eerste jaar begeleiden. De ondernemer kost het per maand 2 uur om de startende ondernemer verder te helpen. Het is een vorm van Noaberschap en maatschappelijk verantwoord ondernemen. Een ondernemer die een hart voor de regio heeft zou dit graag willen oppakken.

Veel bedrijven in Enschede zijn midden-en kleinbedrijf en starters. Zij hebben een sterke band met de regio. Door begeleiding van ervaren ondernemers kunnen starters doorgroeien en ontstaat hierdoor meer werkgelenheid in de regio. De Kamer van Koophandel kan dit initiatief faciliteren door een starter te koppelen aan een ervaren ondernemer. Bij deze wil ik me als ondernemer aanmelden als coach voor een starter. Wie volgt?


Gepost door Ayfer Koç.

1 Reacties

Op 4 juni 2010 om 12:28 zei Anonymous Anoniem:

Geachte Ayfer,
Ik ben verrast en zeer blij dat uw ook meedeeld aan het gemeenteraad.Zelf stem ik ook elk jaar op het CDA.Ik zie wel dat het CDA is achteruit gegaan.Maar door u past het dekseltje weer op de pot!

 

Reageer

Terug naar overzicht

Welkom op mijn weblog!

Ayfer Koç

Dit is het weblog van Ayfer Koç.

 

Laatste postings


Archief