Homepage
 Weblog Ayfer Koç

woensdag 2 juni 2010


Investeren in sociaal economische structuur


Onlangs ben ik naar de informatiebijeenkomst geweest van Onderwijs. We kregen in vogelvlucht informatie over wat de rol van de gemeente is t.a.v. het onderwijs in het algemeen en het openbaar onderwijs en onderhuisvesting. Verder werd ingegaan op de doelstellingen en de stand van zaken van de Scholingsboulevard. Er waren veel onderwerpen snel de revue gepasseerd waar ik nog veel vragen over had; daar was de sessie van twee uur helaas te kort voor.
Verder heb ik gisteravond een bijeenkomst gehad over ” de onderkant van de arbeidsmarkt” bij het Werkplein. Ik vond het een goede en informatieve bijeenkomst. Het ging over de ontwikkeling van de werkloosheid in Enschede, jeugdwerkloosheid, aanpak van Werkplein, en de uitdagende experiment van de werkloosheidsvrije wijk Pathmos. Verder ook een leuk filmpje van Scoren in de Wijk. Enschede scoort op vele zaken goed. Denk hierbij aan digitaal loket, ondernemersklimaat, groenvoorzieningen in de stad etc. Helaas kwam op deze avond ook weer naar voren dat ondanks deze mooie resultaten we moeten blijven focussen op het investeren in ons sociaal-economische structuur. Want we lopen in vergelijking met ander gemeentes nog steeds achter als het gaat om sociaal-economische indicatoren. Daarom zullen we als gemeente dan ook alles op alles moeten zetten om hoger op deze vergelijkingslijst te scoren.


Gepost door Ayfer Koç.

0 Reacties

Reageer

Terug naar overzicht

Welkom op mijn weblog!

Ayfer Koç

Dit is het weblog van Ayfer Koç.

 

Laatste postings


Archief